Rollerdrome — экшен-шутер от третьего лица, в котором высокая скорость, яростные бои, гладкая графика и хитрые механики безупречно соединяются в одно захватывающее целое. Оригинальный адреналиновый шутер подарит вам незабываемые впечатления.
Rollerdrome — экшен-шутер от третьего лица, в котором высокоскоростные бои и безупречная картинка соединяются в одно захватывающее целое. Участвуйте в яростных впечатляющих боях, где убийства восполняют ваше здоровье, а трюки и грайнды дают боеприпасы: с этим адреналиновым шутером вы точно не соскучитесь.
Идет 2030 год. В мире правят корпорации, граница между реальностью и игрой размыта, а всё внимание общества приковывает к себе новое, безгранично жестокое и кровавое зрелище — «Роллердром». Хватит ли у вас смелости стать чемпионом «Роллердрома» и выяснить истинные намерения таинственной корпорации «Маттерхорн»?
Разработчики Roll7, которые подарили нам прекрасно принятую публикой и критиками серию OlliOlli, представляют напряженный роликовый шутер Rollerdrome в ностальгическом стиле ретрофутуризма.
Особенности
Оригинальный гибрид роликового симулятора и шутера от третьего лица, в котором высокая скорость, яростные бои, гладкая графика и хитрые механики безупречно соединяются в одно захватывающее целое.
Испытание мастерства: участвуйте в суровом турнире «Роллердрома». Доминируйте в списках лидеров и проверьте пределы своей ловкости в особом режиме «Охотники за кровью».
Неповторимый стиль: абсолютно оригинальный саундтрек, в котором канонический ретрозвук в сочетании с современнейшими технологиями создают идеальный фон для творящейся на экране кровавой бани в комиксовом стиле.
Мрачный заговор: раскройте зловещую интригу ретрофутуристичного мира.
[h1]????,????/???????????????????????????? ????????????????????-????????????????????????????[/h1] Roll7, known for 2 parts of the OlliOlli 2D challenge games, suddenly releases the second project in half a year, now in a full-fledged 3D space, and, you know, it turned out quite well, a real unnoticed diamond of the gaming industry in 2022. If they didn’t really succeed in reinventing the skateboard runner gameplay in 3D space, in my opinion, OlliOlliWorld was much inferior in terms of fascination to OlliOlli 2, and also had a rather mediocre visual, and now, even it, low-poly cell shading, in their new game - Rollerdrome, looks a little prettier and more colorful, although it seems to have remained unchanged, So, in fact, the authors came up with a fairly simple, but still ingenious formula, to give Tony Hawk the ability to turn on slow-mo, like in max payne, along with a pistols that reloads only during the performance of the trick, visually replace the skate with rollers, and place static or teleporting targets on the map that will prevent you from freely riding around the circular "drome", All this is "seasoned" with a dystopian sauce in 2030, something like the world of the hunger games, where there is a similar "shooter" championship, and you, of course, have to win in its final to finish the game, to my surprise, each of the 4 stages competitions, separated by microscopic scripted levels from the 1st person, where you can wander and read a bit of the game's lore, For example, in the initial locker room, you can flip through the training slides on the projector or find a leaflet about the call to join the ranks of the local resistance, and.. these are the little things that always get me "hooked" when, for example, a little plot is added to a purely gameplay challenge game (remember Portal), but, unfortunately, these notes about resistance do not lead to anything here, they just write that "everyone was imprisoned", why was it then necessary to make these "plot" sections.. also this conversations outside the closed doors, it's like just a beautiful visual touch, do not look for a story here, But in terms of gameplay, there are practically no complaints about the game, I almost did not find any problems in the balance, the game is hardcore enough for people who doesn't do well in games like "Tony Hawk", but nothing impossible, I never liked such games, but the opportunity to play dynamic firefights made me sometimes perform the necessary tricks, and even think strategically about which opponents to get rid of in the first place, Just passing the level is not enough, you will also need to complete at least half of the additional tasks: perform a certain trick, or collect this and that, kill his and they in such and such a way, score such and such a number of points, but the game does not require anything "unbearable", game is generally very friendly to the player, you don’t even have to complete the level for the completed task to be counted, that is, you can simply go to the previous map, perform the necessary trick or tricks, and immediately exit this map, And even if it seems tedious to you, then in the settings section you can reduce all kinds of parameters that affect the complexity of the game, you can even just turn on endless lives and ammo, and just train, the only thing is that when you turn on these options, your score will not count in the global leaderboard, Well, if you are, on the contrary - a hardcore fan, then after completing the main campaign, you will open a complicated mode with the same maps, only the number of enemies and damage will be significantly increased, I completed the game for 9-10 hours, and, mostly, there were only positive impressions, generally, you will ride in circles from enemy to enemy, doing tricks along the way, and constantly pressing the dodge button so that you a sniper bullet, rocket, mine, or radioactive slurry didn’t hit you, well, maybe only the “shieldmen” create a slight imbalance, since you can hurt them only by breaking through their defense with half of your clip, and their shield will recover very quickly. but, in principle, you can "dodge" almost any damage, even if you stepped directly on a mine, it sounds quite simple, but nevertheless, most enemies are immediately covered by a shield or teleported if you have already started attacking them and released the trigger for a millisecond, so it's better not to make mistakes in the buttons, and it is desirable to always charge a full clip, you will also have 4 types of weapons: pistols, a shotgun, a grenade launcher, a gauss gun, and, in principle, the whole arsenal is well balanced, there are no distortions in favor of a particular gun, I can also scold the robot boss that is too simple, that will not bring any difficulty, you will just have to climb on it at a certain moment, shooting its upper holes, the game also lacks a variety of locations, there are only 3 different settings, "walljumping" could be more, well, the animations are rather poor, if you do some kind of trick - it’s like a tin figure freezes in the air. As a result, it turned out to be an unrealistically great gameplay - technodemo, that definitely gets into the top of the most interesting games of this year. [code]Sub to my Curator`s Page: https://store.steampowered.com/curator/41977550 Add main acc to friends) https://steamcommunity.com/id/grihajedy/[/code]
Очень напугало то, что при запуске рекомендуется использовать геймпад (стрелять же надо, алло), но к счастью управление на клава-мыши реализовано отлично. Ебанутый адреналин от игры, Тони Ховк в свое время очень отдаленно что-то такое заставлял чувствовать, и с ним здесь все же проведена параллель, на что многие сразу напирали: уровней хоть и немного, но на каждом есть свои задачи, что добавляет реиграбельность и буквально раскрывает крылья для полета фантазии - я был в шоке, когда увидел, что главную героиню относит взрывной волной от ракет и взрывных бочек, героиню впору Валькирией назвать, а тут еще и скольжение по стенам, а трюки прямиком из вышеупомянутой игры, реализованы почти точь в точь, из-за чего адаптироваться получается довольно быстро. Противники: отдельная тема - этож надо оружие менять на ходу для каждого противника, вот тебе рядовой обсос с дубиной - прокатился около него, увернулся, и с акимбо та-та-та, снайпер - подлетел на рампе, шотик делает тыщ, акимба та-та, ракетчик - клин клином. Я к тому, что деволоперы начали понимать прелесть идей doom eternal, что многим так не нравится - определенное оружие для определенных врагов, либо же определенная комбинация ганов. Шутерам больше некуда идти, если не комбинировать их с другими жанрами, а комба с файтингом - ляя, ну что еще нужно? ТОНИ ХОВК С ПУШКАМИ, СУЧКИ! Это отличная идея и реализация, лучше бы престарелый скейтер не продавал свою жопу активижин и послужил бы отличной рекламой для этой игры, пусть и я не видел, чтобы он рассекал на роликах, ну да хер с ним. Это наверное действительно новая игра в этом года, которая хоть и отдаленно напоминает кое-что, но привносит намного больше!